Rodzinne auto dla każdego w przystępnej cenie- Toyota Corolla E12.Nie drogie a bezpieczne, zapraszamy do przeczytania specyfikacji.
Ten
popularny model Toyoty występował w 4 rodzajach nadwozia. 3 oraz 5 drzwiowy
hatchback, 4 drzwiowy sedan oraz kombi. Więc auto nadaje się zarówno dla singla
jak i dla rodziny. Auto było produkowane w latach 2002-2007. Facelifting
przeprowadzono w 2004r. Objął on przednią część nadwozia- zmieniono kształt
grilla oraz lampy. W tylnej nadwozia nowocześniejszą wersję poznamy po innych
lampach z tyłu. W palecie silników każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowa
jednostka benzynowa to 1.4 o mocy 97km przez 1.6 o mocy 110km. Dla fanów
mocniejszych wrażeń zarezerwowano 2 jednostki o pojemności 1.8. Słabsza o mocy
192km oraz mocniejsza z mechaniczym doładowaniem- kompresorem o mocy aż 225km.
Corolla z tym silnikiem to prawdziwa rakietaJ. Dla klientów preferujących motory
wysokoprężne oferowano 4 jednostki. Jednostka 1.4d4d o mocy 90km oraz trzy
jednostki o pojemności 2.0. Najsłabsza miała 90km, mocniejsza 110km zaś
najmocniejsza 116km. Jednostki benzynowe posiadają trwały rozrząd łańcuchowy.
Niestety zdarzają się egzemplarze z apetytem na olej silnikowy. W przypadku
silników diesla poziom bezawaryjności zależy od kultury technicznej
poprzedniego właściciela. Największe koszty generują wtryskiwacze firmy Denso
oraz dwumasowe koło zamachowe w wersjach 110km oraz 116km. 90 konne wersje 1.4
oraz 2.0 nie posiadają tego drogiego elementu.
Dużą zaletą
Corolli E12 jest proste i trwałe zawieszenie. Z przodu wahacze z wymiennymi
sworzniami co obniża koszty eksploatacji. Natomiast z tyłu trwała belka
skrętna. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze niż bardzo popularne w tej klasie
zawieszenie wielowahaczowe. Toyota zestroiła zawieszenie raczej komfortowo niż
sportowoJ Wadą E12 jest niezbyt wysoka
trwałość układu hamulcowego. Klocki hamulcowe na przedniej osi należy wymieniać
co około 30-40tys km. Koszt klocków hamulcowych na oś przednią renomowanego
producenta to koszt 80-100zł.
Przed
zakupem należy obejrzeć samochód pod względem korozji. Główne zagrożone miejsca
to progi, tylne nadkola oraz spód auta. Jeśli zamierzamy autem jeździć długo
najlepiej spód zabezpieczyć antykorozyjnie w zakładzie, który się tym zajmuje.
Podsumowując
jeśli szukamy trwałego i nie rzucającego się w oczy auta to Corolla E12 jest
dobrym wyborem.
Zadbane
egzemplarze z polskich salonów o udokumentowanej historii serwisowej kosztują
między 13000zł a 15000zł. Zdarzają się egzemplarze za połowę tej ceny, ale te
należy omijać szerokim łukiem.
Zaletami
kompaktowej Toyoty są: trwałe jednostki napędowe. Bardzo dobry diesel o
pojemności 1.4 bez koła 2masowego oraz z łańcuchem rozrządu. Zawieszenie
odporne na nasze dziurawe drogi, mało problemów z elektryką w przeciwieństwie
np. do aut francuskich.
Do wad
należą: wtryskiwacze Denso wrażliwe na jakość paliwa w wersjach 2.0D4D i drogie
w wymianie. Niezbyt trwały układ hamulcowy. Zdarzają się egzemplarze z
widocznymi oznakami korozji.
Bardzo dobrze się prezentuje, jeszcze odpowiednie ubezpieczenie do tego http://kompleksowaochrona.pl/ i w drogę.
OdpowiedzUsuńTeż niedawno kupiłem sobie nowy samochód i muszę wam powiedzieć, że ciesze się że mieszkam w Chojnicach. Zobaczcie sobie tutaj https://lowcachwilowek.pl/pozyczka-na-dowod/ jakie są ceny za ubezpieczenie OC w mojej okolicy :). Ktoś z was też tutaj mieszka i moze się cieszyć takim korzystnym OC?
OdpowiedzUsuńOczywiście, że można pożyczać pieniądze to całkiem normalna rzecz, ale ważne jest to, by pamiętać o terminowej spłacie tych pieniędzy. Rzecz jasna nie każdy ma z tym problem, ale gdyby się tak wydarzyło to konsolidacja chwilówek Poznań . Naprawdę polecam, bo nie ma lepszej i szybszej metody na uporanie się ze swoimi długami
Usuń