poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Rodzinny samochód- Toyota Corolla E12


Rodzinne auto dla każdego w przystępnej cenie- Toyota Corolla E12.Nie drogie a bezpieczne, zapraszamy do przeczytania specyfikacji.




              Ten popularny model Toyoty występował w 4 rodzajach nadwozia. 3 oraz 5 drzwiowy hatchback, 4 drzwiowy sedan oraz kombi. Więc auto nadaje się zarówno dla singla jak i dla rodziny. Auto było produkowane w latach 2002-2007. Facelifting przeprowadzono w 2004r. Objął on przednią część nadwozia- zmieniono kształt grilla oraz lampy. W tylnej nadwozia nowocześniejszą wersję poznamy po innych lampach z tyłu. W palecie silników każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowa jednostka benzynowa to 1.4 o mocy 97km przez 1.6 o mocy 110km. Dla fanów mocniejszych wrażeń zarezerwowano 2 jednostki o pojemności 1.8. Słabsza o mocy 192km oraz mocniejsza z mechaniczym doładowaniem- kompresorem o mocy aż 225km. Corolla z tym silnikiem to prawdziwa rakietaJ. Dla klientów preferujących motory wysokoprężne oferowano 4 jednostki. Jednostka 1.4d4d o mocy 90km oraz trzy jednostki o pojemności 2.0. Najsłabsza miała 90km, mocniejsza 110km zaś najmocniejsza 116km. Jednostki benzynowe posiadają trwały rozrząd łańcuchowy. Niestety zdarzają się egzemplarze z apetytem na olej silnikowy. W przypadku silników diesla poziom bezawaryjności zależy od kultury technicznej
poprzedniego właściciela. Największe koszty generują wtryskiwacze firmy Denso oraz dwumasowe koło zamachowe w wersjach 110km oraz 116km. 90 konne wersje 1.4 oraz 2.0 nie posiadają tego drogiego elementu.
Dużą zaletą Corolli E12 jest proste i trwałe zawieszenie. Z przodu wahacze z wymiennymi sworzniami co obniża koszty eksploatacji. Natomiast z tyłu trwała belka skrętna. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze niż bardzo popularne w tej klasie zawieszenie wielowahaczowe. Toyota zestroiła zawieszenie raczej komfortowo niż sportowoJ Wadą E12 jest niezbyt wysoka trwałość układu hamulcowego. Klocki hamulcowe na przedniej osi należy wymieniać co około 30-40tys km. Koszt klocków hamulcowych na oś przednią renomowanego producenta to koszt 80-100zł.
Przed zakupem należy obejrzeć samochód pod względem korozji. Główne zagrożone miejsca to progi, tylne nadkola oraz spód auta. Jeśli zamierzamy autem jeździć długo najlepiej spód zabezpieczyć antykorozyjnie w zakładzie, który się tym zajmuje.
Podsumowując jeśli szukamy trwałego i nie rzucającego się w oczy auta to Corolla E12 jest dobrym wyborem.

Zadbane egzemplarze z polskich salonów o udokumentowanej historii serwisowej kosztują między 13000zł a 15000zł. Zdarzają się egzemplarze za połowę tej ceny, ale te należy omijać szerokim łukiem.
Zaletami kompaktowej Toyoty są: trwałe jednostki napędowe. Bardzo dobry diesel o pojemności 1.4 bez koła 2masowego oraz z łańcuchem rozrządu. Zawieszenie odporne na nasze dziurawe drogi, mało problemów z elektryką w przeciwieństwie np. do aut francuskich.
Do wad należą: wtryskiwacze Denso wrażliwe na jakość paliwa w wersjach 2.0D4D i drogie w wymianie. Niezbyt trwały układ hamulcowy. Zdarzają się egzemplarze z widocznymi oznakami korozji.

3 komentarze:

  1. Bardzo dobrze się prezentuje, jeszcze odpowiednie ubezpieczenie do tego http://kompleksowaochrona.pl/ i w drogę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też niedawno kupiłem sobie nowy samochód i muszę wam powiedzieć, że ciesze się że mieszkam w Chojnicach. Zobaczcie sobie tutaj https://lowcachwilowek.pl/pozyczka-na-dowod/ jakie są ceny za ubezpieczenie OC w mojej okolicy :). Ktoś z was też tutaj mieszka i moze się cieszyć takim korzystnym OC?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można pożyczać pieniądze to całkiem normalna rzecz, ale ważne jest to, by pamiętać o terminowej spłacie tych pieniędzy. Rzecz jasna nie każdy ma z tym problem, ale gdyby się tak wydarzyło to konsolidacja chwilówek Poznań . Naprawdę polecam, bo nie ma lepszej i szybszej metody na uporanie się ze swoimi długami

      Usuń

Z cyklu ciekawe miejsca- Dolina Prądnika

Nie od dziś wiadomo, że Polska jest pięknym krajem z bogatą historią. Nie musimy specjalnie jechać za granicę, aby podziwiać piękną naszego...