Rodzinna Bawarka za 20 tys.


RODZINNE AUTO ZA 20 TYS.
Poszukując auta rodzinnego w cenie do 20 tys. złotych nie możemy pominąć Bmw E46. Jest to następca świetnie znanego modelu E36, który często kojarzony jest ze złotymi łańcuchami i osobnikami w odzieży sportowej J Jednak stereotyp taki jest dość krzywdzący. Technologicznie E36 i E46 dzieli przepaść.
E46 posiada świetne właściwości jezdne, wysoką trwałość, dużą różnorodność nadwozi oraz wiele jednostek napędowych. Czas płynie i auto, które kilka lat temu było zarezerwowane dla zamożnych dziś można kupić poniżej 20 tys złotych. Można również kupić w okolicach 10 tys. złotych, ale będą to auta bardzo wyeksploatowane oraz o powypadkowej przeszłości. Istnieje ryzyko, że zanim znajdziecie ciekawą ofertę stracicie dużo nerwów i czasu.
Potencjalni nabywcy powinni pamiętać, iż Bmw z serii 3 z reguły nie były używane, jako auto do robienia zakupów w najbliższym supermarkecie. Więc przebiegi są wysokie. Jeśli zdecydujemy się na auto z jednostką wysokoprężną możemy liczyć na bardzo duży przebieg. Więc możemy śmiało przyjąć, że wiele egzemplarzy ma powyżej 300 tys. km. Jednak w po przekroczeniu granic naszego kraju w magiczny sposób przebieg ulega zmniejszeniu, aby zatrzymać się w okolicach między 150 a 200 tys km. Auto posiada tylny napęd, więc wielu użytkowników lubi używać e 46 do driftingu bądź różnego rodzaju wyścigów. A to nie pozostaje bez wpływu na stan auta. Bezpiecznym wyborem wydają się najsłabsze jednostki benzynowe oraz wysokoprężne. Ze względu na przeciętną moc oraz dużą masę pojazdu nie służą raczej do wyścigów. Do wyboru mamy cztery wersje nadwoziowe: sedan, tourung (combi), cabrio oraz coupe i compact. Do zalet E46 należy zaliczyć wysoką, jakość wykonania i bogate wyposażenie. Do usterek można zaliczyć: problemy z centralnym zamkiem, problemy z rezystorem dmuchawy, czasem bez powodu zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. Zakup nawet jednego ze starszych egzemplarzy nie musi oznaczać dużych wydatków. Najwięcej jednak zależy od stanu konkretnego egzemplarza. Szczególnie dużą ostrożność należy wykazać podczas zakupu auta z silnikiem wysokoprężnym. Np. koło zamachowe zamiennik kosztuje około 2000 zł, podobne koszty poniesiemy, jeśli zacznie niedomagać turbosprężarka. Warto zwrócić uwagę na stan zawieszenia. Elementy nie należą do tanich a często na naszych drogach wytrzymują około 30-40 tys km. Sworznie oraz tuleje są wymienne, ale dobrej, jakości zamienniki kosztują około 300-400zł za stronę. Niektórzy użytkownicy skarżą się na stuki dobiegające z przekładni kierowniczej. Koszt regeneracji to około 1500 zł. Dość groźną usterką w silnikach diesla są urywające się klapki w kolektorze dolotowym. Często może wiązać się to ze zniszczeniem silnika. W motorze 2.0 d seria N42 występuje problem z napinaczem rozrządu.
Wśród jednostek napędowych każdy znajdzie coś dla siebie.
316i- dwie wersje 105 KM oraz 115 KM
318i- dwie wersje 118 KM oraz 143 KM
320i- dwie wersje 150 KM oraz 170 KM
323i- 170 KM
325i- 193 KM
328i- 193 KM
330i- 231 KM
M3- 343 KM
M3-367 KM
318d- 115 KM
320d- 136 KM oraz 150 KM
330d-184 KM oraz 204 KM
Jak na auto z końca lat 90 auto rozpieszcza swoim wyposażeniem. Często jest to 6 poduszek powietrznych, ABS, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczne szyby, lusterka, fotele, ksenonowe reflektory. Jednak, jeśli trafimy na wersję z polskiego salonu a jest to raczej rzadkość to może się okazać, iż posiada 2 poduszki powietrzne, ABS oraz szyby na korbki.
W 2001 r przeprowadzony został face lifting, który możemy rozpoznać po nowym grillu, zmienionych lampach, zmodyfikowanym zderzaku. Warto o tym pamiętać, gdyż, jeśli w modelu przedliftingowym znajdziemy elementy poliftingowe może to świadczyć o wypadkowej przeszłości egzemplarza.
Jeśli ktoś poszukuje dynamicznego auta o świetnym prowadzeniu to można polecić BMW E46. Jednak przed zakupem warto sprawdzić auto u mechanika, aby uniknąć potem rozczarowania. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KRZYŻTOPÓR, CZYLI ZAMEK W UJEŹDZIE

Nawiedzone domy- świętokrzyskie

SUDETY