RODZINNE AUTO ZA 20 TYS.
Poszukując auta
rodzinnego w cenie do 20 tys. złotych nie możemy pominąć Bmw E46. Jest to
następca świetnie znanego modelu E36, który często kojarzony jest ze złotymi
łańcuchami i osobnikami w odzieży sportowej J Jednak stereotyp taki jest dość krzywdzący.
Technologicznie E36 i E46 dzieli przepaść.
E46 posiada świetne
właściwości jezdne, wysoką trwałość, dużą różnorodność nadwozi oraz wiele
jednostek napędowych. Czas płynie i auto, które kilka lat temu było zarezerwowane
dla zamożnych dziś można kupić poniżej 20 tys złotych. Można również kupić w
okolicach 10 tys. złotych, ale będą to auta bardzo wyeksploatowane oraz o
powypadkowej przeszłości. Istnieje ryzyko, że zanim znajdziecie ciekawą ofertę
stracicie dużo nerwów i czasu.
Potencjalni nabywcy
powinni pamiętać, iż Bmw z serii 3 z reguły nie były używane, jako auto do
robienia zakupów w najbliższym supermarkecie. Więc przebiegi są wysokie. Jeśli
zdecydujemy się na auto z jednostką wysokoprężną możemy liczyć na bardzo duży
przebieg. Więc możemy śmiało przyjąć, że wiele egzemplarzy ma powyżej 300 tys. km. Jednak w po przekroczeniu granic naszego kraju w magiczny sposób przebieg
ulega zmniejszeniu, aby zatrzymać się w okolicach między 150 a 200 tys km. Auto
posiada tylny napęd, więc wielu użytkowników lubi używać e 46 do driftingu bądź
różnego rodzaju wyścigów. A to nie pozostaje bez wpływu na stan auta.
Bezpiecznym wyborem wydają się najsłabsze jednostki benzynowe oraz
wysokoprężne. Ze względu na przeciętną moc oraz dużą masę pojazdu nie służą
raczej do wyścigów. Do wyboru mamy cztery wersje nadwoziowe: sedan,
tourung (combi), cabrio oraz coupe i compact. Do zalet E46 należy zaliczyć wysoką,
jakość wykonania i bogate wyposażenie. Do usterek można zaliczyć: problemy z
centralnym zamkiem, problemy z rezystorem dmuchawy, czasem bez powodu zapala
się kontrolka od ciśnienia oleju. Zakup nawet jednego ze starszych egzemplarzy
nie musi oznaczać dużych wydatków. Najwięcej jednak zależy od stanu konkretnego
egzemplarza. Szczególnie dużą ostrożność należy wykazać podczas zakupu auta z silnikiem
wysokoprężnym. Np. koło zamachowe zamiennik kosztuje około 2000 zł, podobne
koszty poniesiemy, jeśli zacznie niedomagać turbosprężarka. Warto zwrócić uwagę
na stan zawieszenia. Elementy nie należą do tanich a często na naszych drogach
wytrzymują około 30-40 tys km. Sworznie oraz tuleje są wymienne, ale dobrej,
jakości zamienniki kosztują około 300-400zł za stronę. Niektórzy użytkownicy
skarżą się na stuki dobiegające z przekładni kierowniczej. Koszt regeneracji to
około 1500 zł. Dość groźną usterką w silnikach diesla są urywające się klapki w
kolektorze dolotowym. Często może wiązać się to ze zniszczeniem silnika. W
motorze 2.0 d seria N42 występuje problem z napinaczem rozrządu.
Wśród jednostek
napędowych każdy znajdzie coś dla siebie.
318i- dwie wersje
118 KM oraz 143 KM
320i- dwie wersje
150 KM oraz 170 KM
323i- 170 KM
325i- 193 KM
328i- 193 KM
330i- 231 KM
M3- 343 KM
M3-367 KM
318d- 115 KM
320d- 136 KM oraz
150 KM
330d-184 KM oraz
204 KM
Jak na auto z końca
lat 90 auto rozpieszcza swoim wyposażeniem. Często jest to 6 poduszek
powietrznych, ABS, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczne
szyby, lusterka, fotele, ksenonowe reflektory. Jednak, jeśli trafimy na wersję
z polskiego salonu a jest to raczej rzadkość to może się okazać, iż posiada 2
poduszki powietrzne, ABS oraz szyby na korbki.
W 2001 r
przeprowadzony został face lifting, który możemy rozpoznać po nowym grillu,
zmienionych lampach, zmodyfikowanym zderzaku. Warto o tym pamiętać, gdyż, jeśli
w modelu przedliftingowym znajdziemy elementy poliftingowe może to świadczyć o
wypadkowej przeszłości egzemplarza.
Jeśli ktoś
poszukuje dynamicznego auta o świetnym prowadzeniu to można polecić BMW E46.
Jednak przed zakupem warto sprawdzić auto u mechanika, aby uniknąć potem
rozczarowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz