niedziela, 5 maja 2019

Wymiana Oleju w samochodzie Toyota Avensis T22 D4D

Wymiana Oleju w Toyocie Avensis T22 D4D


Zakup oleju. Udało mi się kupić olej castrol edge 5w30 w opakowaniu 4l za 126 złotych (w markecie od 190zł). Do samochodu wchodzi około 6 litrów więc kupiłem 2 takie opakowania i oczywiście filtr (filtron) za 40 zł. Razem :292 zł.
Za:
Wiem jaki olej kupiłem i wiem co wleje do samochodu, Dodatkowo wiem że filtr na pewno będzie wymieniony!
Przeciw:
Ostatni raz olej wymieniałem w warsztacie przy okazji wymiany rozrządu gdzie za wymianę filtra powietrza, oleju i filtra oleju musiałem dopłacić 300 złotych. Jednym słowem w warsztacie jest taniej.
2) Podniesienie samochodu i wylanie oleju. Rozgrzałem silnika do około 70 stopni, co to by ładnie ściekł. Nie posiadam dostępu do kanału, więc podniosłem przód samochodu i postawiłem na dwóch podstawkach. Odkręcenie korka poszło łatwo. Po odkręceniu korka wlewu i wyjęciu bagnetu wszystko pięknie ściekło do podstawionej miski.
Za:
Wiem że olej ściekł do ostatniej kropelki.
Przeciw:
Można się trochę pobrudzić.
3) Wymiana filtra. I tu dopiero zaczynają się schody. Filtr umieszczony jest na bloku silnika od strony przedziału pasażerskiego, tuż nad półosią i centralnym wzmocnieniem pod silnikiem. Dostęp jest mocno utrudniony. Dodatkowo przeszkadzają cięgna skrzyni biegów (chyba). Do odkręcenia używałem zawsze klucza do rozkręcania rur i miałem spory kłopot żeby w tym samochodzie takim kluczem filtr odkręcić, ale się udało (chyba następnym razem szarpnę się i kupie klucz z prawdziwego zdarzenia). Próba wyjęcia i tu kolejne zaskoczenie. Istny labirynt jaki trzeba pokonać żeby wyjąć filtr. Jest on na tyle duży że prawie nigdzie się nie mieści. po wielu operacjach (obracanie w każdym możliwym kierunku) filtr jest wyjęty. Wyczyszczenie szmatką tego co się pochlapało to już tylko formalność. Założenie nowego filtra jest operacją równie skomplikowaną. Najbardziej przeszkadzały cięgna skrzyni biegów. Po wielu trudach udało się założyć nowy filtr.
Za:
wiem, że go wymieniłem i dokręciłem jak należy.
Przeciw:
Trudny dostęp, Jeżeli nie ma się wprawy to może to zniechęcać i irytować, leżąc w niewygodnej pozycji szybko mdleją ręce.
4) Zalanie silnika nowym olejem. Zakręcamy korek spustowy, wkładamy bagnet i wlewamy 5 litrów oleju. Odczekałem, sprawdziłem poziom, dolałem jeszcze litr i poziom był przy górnej kresce. Wymiana skończona!
Za:
Samochód zaczął chodzić znacznie ciszej ciesząc się z nowego oleju.
Przeciw:
Wymiana zajęła mi 2 godziny ale działałem w niewygodnych warunkach. I pozostaje kłopot z pozbyciem się zużytego oleju. Ja swój przelałem do pustych butelek po oleju i trzymam w piwnicy. Koszta operacji są wyższe ale przynajmniej wiem co jest wlane.
Mam nadzieje że komuś kto ma dylemat (samemu czy w warsztacie) nieco ułatwiłem podjęcie decyzji.

9 komentarzy:

  1. Ja jeżdżę do warsztatu, żeby na pewno wszystko było ok

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. W takich sytuacjach ja za każdym razem jadę do mechanika, gdyż się po prostu na tym nie znam. W sumie całkiem niedawno zholowała mnie do niego pomoc drogowa http://drogowipomocnicy.pl/ gdyż moje auto niestety odmówiło współpracy do dalszej jazdy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o mnie to ja również w tego typu przypadkach udaję się po prostu do mechanika. Nawet teraz zaczęłam się interesować inną tematyką. Mianowicie na stronie https://kioskpolis.pl/uproszczona-likwidacja-szkody/ w bardzo fajny sposób opisano czym jest uproszczona likwidacja szkody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się raczej samodzielnie tymi rzeczami nie zajmuję i jestem zdania, że bardzo ważne jest również to aby wiedzieć z jakiej firmy transportowej korzystać. Ja z powodzeniem zawsze współpracuję z https://transport-gdansk.pl/ i jak najbardziej każdemu mogę ich polecić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również z takimi rzeczami jeżdżę do mechanika ponieważ nie znam się na sprawach mechanicznych. Nawet jakiś czas temu do warsztatu zabrała mnie pomoc drogowa https://pomocdrogowagdansk.pl/ gdyż auto nie chciało się uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegu, to wszelkie odpowiedzi na pytania udzielą specjaliści z firmy https://dynamiczna-wymiana.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede wszystkim sama sprawność naszych samochodów jest bardzo ważna i ja jeszcze chcę dodać, że również całkiem ważną kwestią jest to aby wiedzieć jak coś to po którą pomoc drogową dzwonić. Na pewno świetną sprawą jest mieć kontakt do https://holowanie.wroclaw.pl/ i ja najczęściej z nimi się kontaktuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli natomiast chodzi o mnie to ja chcę wam powiedzieć, że na pewno bardzo ważną opcją jest mieć możliwość sprzedaży auta jak najszybciej. Wiem, że skup aut kompletnych https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-kompletnych/ takie możliwości na pewno oferuje.

    OdpowiedzUsuń

Z cyklu ciekawe miejsca- Dolina Prądnika

Nie od dziś wiadomo, że Polska jest pięknym krajem z bogatą historią. Nie musimy specjalnie jechać za granicę, aby podziwiać piękną naszego...