Jaki rodzinny samochód za około 10 tys. złoty?


Wiele osób staję przed wyborem auta w kwocie 10 ty.s złoty.  Każdy z nasz chciałby aby było niezawodne i przestronne w końcu to auto rodzinne. W tej kwocie z pewnością możemy kupić Toyotę Avensis  T22. Była produkowana od 1997-2003 r. Jest następcą doskonale znanej i do dziś cenionej Cariny.  Toyota słynie z produkcji aut bezawaryjnych i  nudnych stylistycznie. Taka też jest  Avensis. Jednak jeśli ktoś nie szuka auta wyróżniającego się z tłumu to z całą pewnością powinien wziąć pod uwagę przy szukaniu auta rodzinnego ten model Toyoty. Avensis- limuzyna segmentu D miała być konkurencją dla Passata, Accorda, Laguny, Peugeota 406. Stało przed nią bardzo trudne zadanie  utrzymać opinię legendarnej Cariny. Krążyła taka opinia, że silniki z Toyota Cariny przeżyją  karoserię i całą resztę samochodu. Paleta silników obejmuje jednostki napędowe:
1.6 101KM lub 110KM
1.8 110KM lub 128KM
2.0 128km lub 150KM
2.0TD 90KM
2.0 D4D 110KM
Jak widać  każdy znajdzie coś dla siebie. Najbardziej polecany silnik to 2.0 o mocy 128 KM stanowi idealny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. Dobrze znosi zasilanie LPG. Natomiast silnik o mocy 150 jest odradzany do zasilania gazem. Wszystkie jednostki są bardzo trwałe zarówno benzynowe jak i turbo diesle. W przypadku silnika 2.0 D4d należy mieć na uwadze, iż jest to nowoczesny silnik i kiedy przyjdzie coś wymienić naprawy mogą sięgać kilku tysięcy złotych. Nie jest awaryjny ale wiele jednostek posiada bardzo duże przebiegi. Ceny części zamiennych są dość wysokie. Jednak dynamika i kultura pracy silnika jest na wysokim poziomie. Jeśli komuś nie zależy aż tak na osiągach powinien zdecydować się na jednostkę 2.0 TD. Posiada 90 KM ale jest znacznie tańsza w serwisowaniu( nie posiada chociażby koła dwumasowego).  Jest to konstrukcja sprawdzona o legendarnej trwałości.
Dość dobre wyposażenie, niezbyt skomplikowana konstrukcja powoduje to ,że zarówno użytkownicy jak i mechanicy wyrażają się dobrze o tym modelu Toyoty. Jeśli kupimy zadbany egzemplarz  możemy być pewnie iż posłuży nam wiernie kolejne kilka lat. Blacha jest ocynkowana więc nie musimy się obawiać korozji.
Poniżej postaramy się wymienić najczęściej zgłaszane przez użytkowników usterki:
- przegranie tarcz hamulcowych przedniej osi
- wybite łączniki stabilizatora( nasze drogi…)
- zużyte poduszki stabilizatora tylnego
- awarię koła dwumasowego, wtryskiwaczy( silnik D4D)
- zdarzają się wycieki z układu wspomagania
- zdarza się nadmierne zużycie oleju przez silniki 1.6
- nienajlepsze hamulce( z tyłu bębnowe) przy tej masie samochodu to dość dziwne rozwiązanie…
Warto dodać, że samochód jest oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz combi więc każdy znajdzie coś dla siebie. W każdej wersji znajdziemy duży bagażnik od 500 do 530 l w zależności od wersji. Auta są bogato wyposażono większość posiada klimatyzację, elektryczne szyby, lusterka nie wspominając o ABS czy poduszkach powietrznych. Lifting modelu przeprowadzony został w 2000 r zmieniony został grill, lampy z przodu wprowadzony został silnik D4D. Jednak w zakładanym budżecie około 10 tys. złoty powinniśmy się raczej skupić na modelu przed liftingiem. Bowiem wersje po liftingu w zadowalającym stanie kosztują powyżej 12 tys. złoty. Tak więc owocnych poszukiwań i potem bezproblemowej eksploatacji pozostało mi  życzyć.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KRZYŻTOPÓR, CZYLI ZAMEK W UJEŹDZIE

Nawiedzone domy- świętokrzyskie

SUDETY