Samochód, który dzisiaj chcemy Wam przedstawić to
Honda NSX. Wiele osób pewnie zacznie się zastanawiać co to za samochód?
Większość osób kojarzy markę Honda głównie z modelami Civic, Crx oraz Accord.
Otóż opisywany model wszedł do produkcji w 1990r i miał konkurować z takimi
markami jak Porsche oraz Ferrari. Podczas konstrukcji samochodu inżynierowie
Hondy otrzymywali rady od samego Ayrtona Senny. Jednostka napędowa była
umiejscowiona centralnie dla zapewnienia jak najlepszego rozkładu masy pomiędzy
przodem a tyłem. Ciekawostką jest wysokość pojazdu, która wynosi zaledwie
1175 mm. Auto napędza silnik 3.0 o mocy 274, oczywiście jak to u Hondy z VTEC(
Variable Valve Timing and
Lift Electronic Control ). W 1997 r jednostka została zmieniona na silnik
o pojemności 3.2l o mocy 294 KM oraz momencie obrotowym 305N m. NSX rozpędzał się
do prędkości 100 km/h w 6 sekund a maksymalna jego prędkość wynosiła 270 km/h.
Dodatkowo w 1995 r została wprowadzona wersja NSX-T czyli wersja ze zdejmowanym dachem typu targa. W 1996 r
został wprowadzona skrzynia biegów rodem z Formuły 1 biegi zmieniane były
przyciskami na kierownicy bądź z trybie automatycznym. Samochód przez 16 lat
był produkowany praktycznie bez zmian co świadczy o jego wielkim zaawansowaniu
technologicznym. W 2005 r została ogłoszona informacja o zakończeniu produkcji.
Na rynku wtórnym jest bardzo uboga oferta sprzedaży
tego modelu. A jeśli już są to ceny są bardzo wysokie- zaczynają się od 80000 zł
a często osiągają nawet 150000 zł. Większość części dostępna jest tylko w ASO
często na zamówienie więc koszty eksploatacji są bardzo wysokie. Ale radość z
jazdy oraz fakt posiadania tego kultowego modelu na pewno to rekompensują. Mimo
tego, że najstarsze egzemplarze mają ponad 20 lat wciąż to auto wzbudza podziw
i zachwyt.
W 2013 r podczas salonu w Detroit publiczności ma
zostać przedstawiony model NSX 2 generacji. Silnik będzie miał około 400 KM zaś
nadwozie będzie wykonane z aluminium.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz