Zapraszamy w magiczną podróż po polskiej ziemi gdzie znajdziecie wiele pięknych i ciekawych miejsc do zwiedzania! A także część motoryzacyjna, dla fanów czterech kółek ;)
sobota, 12 stycznia 2013
"Ślicznotka" Mercedes klasy S
W historii motoryzacji są takie pozycje, które zawsze będą budziły podziw zarówno u starszych jak i młodych sympatyków czterech kółek. Z całą pewnością takim właśnie autem jest Mercedes SEC
Linia Mercedesa klasy S zadebiutowała we wrześniu 1979, jednak 2 lata później rozpoczęto produkcję tego modelu w wersji coupé. Głównymi odbiorcami dla tych samochodów byli biznesmeni, którzy cenią sobie komfort jazdy połączony z sportowymi osiągami, poruszającymi się samodzielnie niekorzystających z kierowców. Auto wewnątrz było bogato wykończone min. skórą i drewnem. Posiadało również elektrycznie opuszczane szyby, centralnie z miejsca kierowcy blokowane drzwi, pokrywy bagażnika, klapki wlewu paliwa, elektrycznie ogrzewana szyba tylna, elektryczne fotele przednie i tylne z pamięcią, elektryczne zagłówki, telefon, ASR, ABS.Jak na samochód z początku lat 90 wyposażenie nawet dziś jest imponujące. Posiadał również bardzo skuteczne hamulce. Dodatkowe wyposażenie mogły stanowić reflektory zaopatrzone w wycieraczki ze spryskiwaczami i elektrycznie ogrzewane fotele. Za dopłatą można było otrzymać klimatyzację oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera siedzącego na przednich fotelach. Charakterystyczną cechą sylwetki auta jest niski współczynnik oporu powietrza, który wynosi jedynie Cx=0,34.
Wszystkie jednostki napędowe SEC’a charakteryzowały się dużą mocą miały 8 cylindrów w układzie widlstym. Do roku 1985 w ofercie były dwie opcje pojemności silnika. Wersja SEC 380 o pojemności 3818 cm³ o dwóch wariantach mocy 204 KM i 218 KM. I wersja SEC 500 o pojemności 4973 cm³ również posiadała dwa warianty mocy były to 231 KM i 240 KM. W roku 1985 wzbogacono ofertę silników o kilka nowych jednostek napędowych. Od tego momentu dostępne były 3 opcje pojemności silnika i każda z nich miała 3 warianty mocy. Najmniejszym z nich był SEC 420 o pojemności 4196 cm³ w wariantach mocy 218 KM, 224 KM i wersja z katalizatorem 204 KM. Drugą opcją silnika był SEC 500 pojemność 4973 cm³ generujący moce 245 KM, 252 KM i 223 KM z katalizatorem. Flagowym modelem był SEC 560 o pojemności 5547 cm³ o mocach 279 KM, 300 KM i 242 KM z katalizatorem.
W Polsce niesłychany rozgłos zyskał ten samochód poprzez udział w filmie Świadek koronny. „Blacha’’ grany przez Roberta Więckiewicza świadek koronny poruszał się takim właśnie samochodem. Pieszczotliwie był nazywany przez niego Ślicznotką.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Z cyklu ciekawe miejsca- Dolina Prądnika
Nie od dziś wiadomo, że Polska jest pięknym krajem z bogatą historią. Nie musimy specjalnie jechać za granicę, aby podziwiać piękną naszego...
-
Przeglądając różnego rodzaju strony www, oraz fora natknęłam się na ciekawy temat, gdzie pojawiał się na kilku portalach, więc postanowiła...
-
Kruszwica, idealne miejsce na weekendowy wypad z rodziną i nie tylko ☺. Miato położone w kujawsko- pomorskim, pełne wspaniałych zabytków, h...
-
Wymiana Oleju w Toyocie Avensis T22 D4D Zakup oleju. Udało mi się kupić olej castrol edge 5w30 w opakowaniu 4l za 126 złotych (w markecie...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz