Jakie auto do 10 tys złotych cz. 3



Poszukując auta do 10 tys złoty warto zainteresować się Nissanem Primerą.  Jest to samochód o spokojnej stylistyce nadwozia, wyróżnia się jednak ponadprzeciętną bezawaryjnością. Więc jeśli zależy nam na pojeździe, który bezproblemowo będzie nas przewoził z punktu A do B to warto się nim zainteresować. Jako ciekawostkę warto przytoczyć fakt iż pierwsza seria produkcyjna została poddana bardzo wymagającym testom. Były one prowadzone w skrajnych warunkach atmosferycznych. Od mroźnych obszarów Skandynawii po bardzo górzystą Nevadę. Testy pozwoliły uchronić przed niedociągnięciami, niedoróbkami oraz chorobami tzw. wieku dziecięco  który dotykał wiele konkurencyjnych modeli. Tak dopracowana konstrukcja gwarantowała bezproblemową eksploatację przez wiele kilometrów. Jak się później okazało zainwestowane środki i czas przyniosły spodziewane efekty.
Producent oferował 3 wersje nadwoziowe: combi, sedan oraz hatchback. Modele sprzed liftingu  w 1999r były uznawana za nudne stylistycznie lecz solidne. Po face liftingu nadal pozostały trwałe i solidne ale zaczęły się wyróżniać z tłumu. Zmieniono przód i tył nadwozia, nadając autu dynamiki. Wzrósł też poziom wyposażenia. W autach po 1999r zazwyczaj znajdziemy 4 poduszki powietrzne, climatronic. Zdarzają się również wersje z reflektorami xenonowymi i kontrolą trakcji. Natomiast w wersjach sprzed liftingu kupionych w polskich salonach nie powinien dziwić widok tylko jednej poduszki powietrznej, wspomagania kierownicy i centralnego zamka.

Zawieszenie Prmiery P11 jest dość trwałe. Z przodu są 2 poprzeczne wahacze oraz kolumny Mcpersona oraz stabilizatora. Natomiast z tyłu znajdziemy belkę skrętną. Na naszych drogach co jakieś 50-60 tys musimy być przygotwani na wymianę elementów gumowych w zawieszeniu.  W wersji kombi z tyłu zastosowano natomiast układ Scotta-Russela. W każdej z wersji auto się dobrze prowadzi i nie ma tendencji do nadsterowności na zakrętach. Zapewnia też dobre tłumienia nierówności.
Posiada jednostki napędowe o pojemnościach od 1.6 do 2.0 w tym silnik turbodiesla o mocy 90KM.
Najsłabsza jednostka benzynowa ma 100KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100KM/H w około 12sekund. Jednak w przypadku, kiedy auto jest mocno obciążone silnik ten okazuje się trochę za słaby. Znacznie lepszym wyborem będzie motor 2.0 o mocy 130KM. Pali niewiele więcej a daje znacznie więcej frajdy z jazdy i zapewnia wystarczającą moc w każdych warunkach. Najmocniejszy silnik to wersja 2.0 GT o mocy 150 KM. Od 0 do 100KM/H rozpędza się w około 8.5 sekundy. Jednak trzeba liczyć się w tym wypadku z dużym zużyciem paliwa. Po mieście często jest 12l i więcej. Jednostka wysokoprężna nie zapewnia zbyt dobrych osiągów. Powyżej 14 sekund do 100KM/H nie jest najlepszym wynikiem. Również zużycie paliwa na poziomie 8 litrów jest wysokie jak na silnik diesla. Również moment obrotowy 174Nm jak na turbodiesla to niewiele. Porównywalny Vw Passat osiągał 202 Nm co przekładało się na lepszą
dynamikę. Pochwalić należy Nissana za bardzo dużą trwałość tego silnika. Przebiegi dochodzące do 400 tys km bez remontu nie należą do rzadkości. Nie posiada on również koła dwu masowego ani drogich wtryskiwaczy. Podczas modernizacji w 1999r został wprowadzony silnik o pojemności 1.8 i mocy 114 KM. Zapewnia on znacznie lepsze osiągi niż wersja 1.6 a spala podobne ilości paliwa. Problemem tej jednostki jest spore zużycie paliwa. Zmodernizowano też silnik 2.0. Po liftingu silnik ten posiada 140 KM. Przyspieszenie od 0 do 100KM/H zajmuje około 9 sekund. Silniki benzynowe posiadają łańcuchy rozrządu zamiast paska co znacznie obniża koszty eksploatacji  O zbliżającym się terminie wymiany łańcucha świadczą metaliczne odgłosy spod maski. Nie ma zbyt wielu zastrzeżeń co do silników. Jedyne to wspomniane już zapotrzebowanie na olej silnika 1.8 oraz słaba dynamika, niska kultura pracy silnika diesla. Nietrwałe są górne wahacze oraz łączniki stabilizatora oraz zdarzają się awarię rozrusznika, awarie mechanizmów wycieraczek. Czasem zdarzają się problemy z synchronizatorami wstecznego i 5 biegu. Świadczy to zazwyczaj o bardzo dużym przebiegu. Blacha jest dość podatna na korozję. Warto na to zwrócić uwagę podczas oględzin.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KRZYŻTOPÓR, CZYLI ZAMEK W UJEŹDZIE

Nawiedzone domy- świętokrzyskie

SUDETY